Friday, January 21, 2011

Peeter Ernits: olen sügavalt mures selle pärast, mis toimub Tallinnast kaugel

Ajakirjanik Peeter Ernitsa sõnul ajendas teda Rahvaliidu nimekirjas
riigikokku kandideerima sügav mure selle pärast, mis toimub Tallinnast
kaugel.
"Ma olen ise maamees, elan talus. Iga päev, kui ma olen kodus, algab laudas
ja lõpeb seal. Ja ajakirjanikuna olen liikunud päevast-päeva aastaid mööda
Eestimaad ringi, ka kõige kaugematest kolgastes ääremaadel. Selles samas Põlva-,
Võru- Valgamaal, ma näen, millist elu inimesed tegelikult elavad, millised on
need probleemid. Teede olukord, postkontorite infrastruktuuri kadumine. Iga
inimene peaks nagu ise vaatama, kuidas ta hakkama saab. Ühel hetkel kannatus
lihtsalt katkeb ja riigikogu valimistel osalemine on üks selline võimalus,"
rääkis Ernits Delfile.
Ernits märkis, et ta on sügavalt mures regionaalpartei saatuse pärast. "Kui
Eesti ühe suurema erakonna endised juhid nö oma nahka päästes reeturlikult on
pagenud teistesse erakondadesse ja paljud omavalitsusjuhid, kes jätkuvalt
sellesse erakonda kuuluvad, kardavad pead välja pista, sest see võib-olla ei ole
praeguses poliitilises olukorras neile kasulik," nentis ta.

Parteiga liitumiseks Ernits praegu mingit põhjust ei näe. "Muidugi kunagi ei
saa öelda, et kunagi ei juhtu, seda ka ei maksa väita, aga mul on tõesti siiras
mure selle pärast, mis toimub Tallinnast kaugel. Mul on oma pea otsas ja mul ei
ole vaja kuulda partei soovitusi, mida rääkida või kuidas olla. Ma tean seda
lihtsalt ise."
Oma ajakirjanikukarjääri pärast Ernits muret ei tunne. "Eestis on natuke
selle hirmuga üle võlli mindud, et tekib mingi märk otsa ette. Igaüks võib
lähtuda oma rikutuse astmest, aga ajakirjanikuna ja Eesti Ajakirjanike Liidu
juhatuse esimehena, suheldes oma lääne ja ida kolleegidega tundub mulle, et see
on Eesti probleem, et keegi on kellegi mees ja keegi ajab mingi parteikontori
liini. Kui ajakirjanik
tegutseb oma kõige paremast äranägemisest ja ka
vastavatest dokumentidest ja mina lähtub Rahvusvahelise Ajakirjanike
Föderatsiooni IFJ eetika koodeksist, siis ma ei näe siin mingisugust takistust,"
sõnas Ernits.
Seda, et kuni valimispäevani on tema töösuhe Maalehega peatatud, peab Enrits
täiesti normaalseks. "See on elementaarne, et kuni valimiskampaania lõpuni ei
saa ma oma nime all ajakirjanikuna tööd teha."
http://t.delfi.ee/_a?a=38790149



http://erl.ee/index.php?id=4&gr_id=1&act=one&news_id=1498

No comments:

Post a Comment